Beroependag Kim

Op 30 oktober 2013 hield de HAN een beroependag voor de eerstejaars economie studenten. Alle opleidingen zaten hier bij elkaar en we kregen op deze dag gastsprekers. Omdat we allerlei verschillende opleidingen hebben, kwamen er ook verschillende sprekers zodat het voor iedereen leuk was.

De ochtend begon om 11 uur. Als eerste kregen we de gastspreker Maarten van Seggelen. Hij is marketing manager bij de voetbalclub Vitesse. Dit sprak mij natuurlijk erg aan omdat ik zelf ook voor Vitesse ben. Hij begon zijn presentatie leuk door vragen te stellen waardoor mensen een bal konden winnen. Hiermee kreeg hij heel snel van iedereen aandacht. Hij vertelde ook op een fijne manier waardoor je geprikkeld bleef om te luisteren. Verder was de presentatie ook erg mooi waardoor het leuk was om de presentatie te volgen.

Na de presentaties van Jojanneke Peters en Gineke van Dom en Thomas Beguin en Erwin Vollebergen was de beroependag voorbij. Er zaten leuke presentaties tussen zoals die van Maarten en Thomas. Ook zaten er heel verrassende presentaties bij zoals de laatste. Hij presenteerde op zo’n manier dat iedereen maar ook echt iedereen aandacht voor hem had. Of het zijn boeiende verhaal was, denk ik niet. Misschien was het wel het kauwgom kauwen waar iedereen gek van werd. Kort om een presentatie waar iedereen lichtelijk bang van werd maar wel de volle aandacht voor had.

De beroependag was een leuke dag omdat je over verschillende beroepen uitleg krijgt. Je ziet de weg van de mensen er naartoe maar ook wat het hun allemaal heeft opgeleverd. Het leukste van de presentaties was toch die van Maarten. De dingen die hij organiseert voor Vitesse zijn ook de dingen waar ik me voor later op wil focussen. Het minst leuk vond ik de presentatie van Jojanneke. Dit kwam doordat ze haar verhaal niet heel overtuigend vertelde waardoor het ook niet leuk was om te luisteren en ik snel afdwaalde. Ook al was de informatie die ze gaf wel goed, doordat ze het niet overtuigend verwoordde kwam het bij mij niet helemaal aan.

Op een vreemde manier heeft de laatste presentatie mij geïnspireerd. Niet op de manier dat ik me leven ook zo ga aanpakken maar meer het feit dat ondanks zijn chagrijnige blik hij wel iedereen zijn aandacht wist te krijgen en ook na de tijd iedereen over zijn presentatie liet praten. Het is knap als je voor zo’n grote groep zo overtuigend kan praten. Ook al was de inhoud niet heel boeiend.

Plaats een reactie